Przejdź do treści

Ścieżka Dydaktyczno-Przyrodnicza
na Baranią Górę

Ścieżka dydaktyczno-przyrodnicza na Baranią Górę to ścieżka edukacyjna w masywie Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. Jej trasa biegnie doliną Czarnej Wisełki na szczyt Baraniej Góry, skąd wraca doliną Białej Wisełki do Wisły Czarnego. Długość ścieżki wynosi ok. 16 km, czas przejścia trasy szacowany jest na 8 godzin. Różnica wzniesień (zarówno w podejściu jak i w zejściu) wynosi ok. 650 m.
Na trasie ścieżki znajdują się punkty z tablicami informacyjnymi – jest ich 25. Odległość między nimi wynosi najczęściej kilkaset metrów. Prawie cała trasa ścieżki biegnie wzdłuż wspomnianych cieków Białej i Czarnej Wisełki, które są objęte ochroną jako rezerwat przyrody Wisła. Natomiast część najwyższa (mniej więcej powyżej poziomicy 950 m n.p.m.) przebiega przez teren rezerwatu przyrody „Barania Góra”.
W Nadleśnictwie Wisła (nieco poniżej zapory Jeziora Czerniańskiego) lub w leśniczówce Leśnictwa Czarne (na początku trasy) można otrzymać drukowany przewodnik po ścieżce.

Godziny otwarcia:

Codziennie całą dobę

Wstęp:

Bezpłatny

Dojazd:

Z miejsca, w którym się znajdujesz można się tam dostać:

• własnym środkiem transportu: kierujemy się drogą na Istebną (DW 941) do ronda Na Oazie, na rondzie skręcamy w kierunku Szczyrku (DW 942), następnie skręcamy do Wisły Czarne. Dojście – czarnym szlakiem turystycznym;
  • transportem publicznym: przewoźnik Wispol; autobus relacji Cieszyn- Przełęcz Salmopolska, kierunek Wisła Czarne, wysiadamy na przystanku Czarne 1, dalej idziemy czarnym szlakiem turystycznym.
    Najbliższy przystanek, z którego można odjechać znajduje się przy ul. Olimpijskiej – aby do niego dotrzeć kierujemy się do głównego deptaka, następnie skręcamy w lewo, po przejściu ok. 320 m skręcamy ponownie w lewo, w ul. Olimpijską, przystanek znajduje się przed mostem, po prawej stronie. Rozkład jazdy: www.wispol.pl.